Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 15 januari 2012

Våffelrännet!

Jag är riktigt nöjd med dagen och med resultatet i rännet, 6:a. Mor och far kom på dagsbesök och gjorde det hela än trevligare. Morsan hanterade en iphone idag för första gången i hennes liv. Det gjorde hon riktigt bra. Här en del av bilderna.


Kom iväg bra i starten
Ligger här 12:a Det blev snabbt två klungor med fem i första gruppen. Jag hade jämt sjå med att hänga med i andra gruppen nästan hela loppet tills ca 2km från mål då det visade sig att alla var slitna.
Här är vi fyra i andra gruppen, 9:a!
Ute på varv två med ca 5km kvar. Först i denna grupp Magnus Skoog, Pessi Liukonnen, okänd nr 84 sist jag.
Hade trott på spurtuppgörelse men när jag gick upp och testade lite med en tempohöjning 2 km innan mål fick jag lucka på några meter. Då fortsatte jag ösa så mycket det gick. Det här är målrakan.
Jävulskt nöjd med tanke på att jag inte kommit upp ur sängen den här tiden igår. (examensfesten blev blöt, kom upp 14.00)
Lite surr om loppet med stabben.
Lite avkoppling innan restaurangbesök.

Det ska bli intressant att se hur långt efter vinnaren jag va. Jag har ingen tid på mitt eget race heller men väntar med spänning på resultatlistan. Kul att återigen få ett fint svar från kroppen. Idag har jag åkt ifrån killar som jag varit minuter bakom förr. Bra!

9 kommentarer:

  1. Oj, vilken insats! Grattis!

    Jag hade samma upplägg fredag-lördag som dig inför dagens Grotfallsrundan. Min prestation var inte i paritet med din dock.

    När blir nästa seedningslopp?

    SvaraRadera
  2. Grymt kört! Hur fasen ska man rå på dig i vinter?

    SvaraRadera
  3. Tack Andreas och grattis själv! Så du laddade också med pilsner i fredags. Grym kolhydratuppladdning! Tycker du har gjort ett bra lopp. 42km på 2.07! Det är snabbt. Jag hoppas nästa lopp kan bli Harsa ski maran. Men jag har lite flytt och grejor som ska fixas så vet inte om den helgen får gå till det. Själv? Nästa lopp?

    Håkan, med din stakstyrka och nu, på det, elithjälp med tekniken! Ojoj, det verkar stabilt. När får vi se dig i startlistorna? och var? :)

    SvaraRadera
  4. Premiären blir Maserloppet 29/1! Nu har man ju lite att leva upp till :)

    SvaraRadera
  5. :) härligt! Du kommer nog få samma sköna besked av all träning som jag fått. Då kanske jag ska köra Maser istället för Harsa? Får se om det blir mer snö i Borlänge först.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas på det. Svårt att säga eftersom jag aldrig tidigare tävlat i skidåkning förutom ÖS förra året. Reservorten om det är snöbrist blir i Orsa Grönklitt. Kanske ännu bättre för dig i så fall?

    SvaraRadera
  8. Härligt som tusam Manne! Grattis igen :) Börjar känna att jag måste åka upp på Vasan ändå, även om jag inte åker själv... Kram // Sis!

    SvaraRadera
  9. Håkan. Ja man blir ju bättre ju mer man tävlar men det är bara att öppna hårt och sen öka ;)

    Syrran, tack! Vore jättekul om ni kom upp och hejade :)

    SvaraRadera