Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 18 januari 2012

Led 2 klart!

Hej gott folk. Nu har vasaloppet.se fått upp en seedningslista för 2012. Det ser riktigt bra ut och det är nästan så att jag måste gå ut och fira ikväll. Sist jag åkte seedningslopp såg det ungefär ut så här.

Södra Berget Runt 40km, 30 min efter segraren - jag missar led 3 med 1 minut.
Harsa ski marathon 42km, 38 min efter segraren - jag missar led 3 med 1 minut.
Medelpad Classic ski 46km, 39 min efter segraren (J Brink) - jag klarar led 3 med 1 minut.

Kläpparännet 40km, 16 min efter segraren - Missar led 1 med 3 minuter.

Mitt mål var att ta mig fram till 2:a led men jag trodde det skulle bli på tredje seedningsloppet någon gång i februari. Nu blev det redan i första loppet, kläpparännet. Tiden blev 2.02.42 och tiden för led 2 var 2.10 Jag klarade det med 7 minuter och har inte långt upp till första! Jag är otroligt nöjd med detta resultat men nu har givetvis en ny jakt börjat.

6 kommentarer:

  1. Grattis till led 2! Ganska övertygad om att du kommer stå ett led längre fram den 4 mars!

    Jag klarade led 2 på grotfallsrundan, Kläpparännet var jag 43 sekunder ifrån.

    Avundsjuk på dina möjligheter till snöträning!!

    SvaraRadera
  2. Tack det samma Andreas! Grymt skönt att vara klar i 2:a led redan. Nu är det bara att fortsätta träna så ska vi nog nå våra mål. Det var ju riktigt skönt att du fixade i Grotfalls, det är ju så drygt att falla på ynka 43 sek..
    Förstår verkligen din avundsjuka. Det måste vara j-t irriterande att vilja träna så mycket när det inte går. Men kör hårt med löp-styrka-skierg så länge.

    SvaraRadera
  3. Jäklar! Kan det va möjligt för dig att ev stå i led 1?? Galet isf!
    Tror att du snart får byta namn på bloggen till "vägen till tvåsiffrigt" ;)

    SvaraRadera
  4. Stort grattis! Du har ju kapacitet på led 1! Man kanske skulle vara lite sjuk och skadad under höstarna så kanske man gör lite framsteg till vintern kommer :)

    Du har ju fördelen med att bo på rätt sida av landet just nu :(

    SvaraRadera
  5. Tja jimmy, om led 1 ska vara möjligt ska jag ha en riktigt bra dagsform. Trots allt 3 minuter dit. Men det vore coolt :)

    Håkan, ja mina skador och sjukdomar tänker jag inte mycket på nu när det flyter på så här bra. Men det var ju inte direkt kul innan och på Lidingö :)

    Tro mig jag njuter av snön här uppe.

    SvaraRadera
  6. Dra mig baklänges va jäkla bra du är!! Grymt! Håller en liten tumme att du grejar led 1.

    SvaraRadera