Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 8 januari 2012

2h klassiskt

I dag fanns det mer kraft och energi i kroppen än igår. Jag åkte 7 varv på 5 km banan. Liv lät skidorna vila idag och gick istället en promenad innan hon fikade i raststugan. Hon tog några fina bilder.

Det är riktigt skönt att vara färdigtränad inför dagens höjdpunkt, avslutningen på touren. Jag är också nöjd med mina 11 mil skidor denna vecka. Något jag där emot måste sluta upp med är att bara "åka runt o åka" och börja träna mer planerat i stället. Mera intervaller, A3 tempo och sen något längre lugnare återhämtningspass i A1 tempo. Nu blir det liksom bara en massa mittemellanpass. Jag tränar i samma tempo hela tiden. Tyvärr är det så sjukt trist och, för mig, svårt att köra bra tunga intervaller ensam och det är fortfarande så roligt att "bara åka skidor". Nästa vecka kanske jag är redo för lite mer hårda pass. I kväll ska jag gå ner på gymet och basta och dricka en kall och imorgon blir det vilodag. Sen ska jag ta tag i de där 95% av maxpulspassen.






Det är preparerat oranga 5:an och elljusspår+hotellslingan.

2 kommentarer:

  1. Hej Mandus och härligt kört i Ljusdal! Om du tävlar på helgerna behöver du ju inte så mkt intervaller... nåt pass lär du ju få till men tävla på helgerna om du kan vet ja:) Fast det kanske du tänkt:) Lycka till hur som helst! Ser otroligt fint ut i Sundsvall. I Uppland vet du ju tyvärr hur lite snö det är.../Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack ulrika! Det var ett kanontips. Ser jag till att köra ett race varje helg så räcker det gott och väl med ett intervallpass i veckan för mig. Ja jag är verkligen glad över att bo i snöiga Sundsvall nu. Flyttar dock hem till Uppsala denna månad så det får gärna snöa där snart.

    SvaraRadera