Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 31 januari 2012

Nyflyttad och 1 minut från led 1.

Jag och Liv har nu kommit till rätta efter en lyckad flytt. Vi ska bo hos mina föräldrar i februari för att sen flytta in i vår lägenhet i Uppsala som vi hyrt ut i 5 år nu. Det känns fint att vara i Vendel, på landet. Tyvärr lyser snön med sin frånvaro här. På vår sista lediga dag innan vi båda börjar jobba imorgon åkte vi upp till Ottarsborg, idrottsplatsen för att åka en härlig tur på skidorna. Vi åkte hem efter en kvart. Hej Uppland 


På med löparskorna istället. Vi tog en joggingtur i skogen och det var riktigt skönt det med.

I morgon ska jag åtminstone åka Tävling i Storvreta. 10 kilometer. Gemensam start klockan 19.00 Häng med! 



Kommer nog bli mer löpning än vanligt i februari.

Jag såg på Vasaloppets seedningstabell att jag missade led 1 med mindre än 2 minuter denna gång. På kläpparännet var det 2.40 och nu, på Södra berget runt missade jag med 1.50 minuter. Detta ser jag inte som något nederlag utan tvärtom som något fantastiskt. Jag trodde aldrig innan att jag skulle vara så "bra" mitt mål var ju led 2 och det har jag uppnått. Nu ska jag verkligen ge allt på mitt sista seedningslopp i februari och klämma in mig i det där första ledet. Vilket lopp det blir är ej ännu bestämt.

Jag bjuder på en bra och jobbig övning som avslutning.

4 kommentarer:

  1. Kommer man få köra tävling mot självaste Mandus i Häverödal på lördag? :)

    SvaraRadera
  2. Jajjemen Peterson :) Det ska bli kul att köra ett kortare lopp och se om jag har någon snabbhet i kroppen. Jag är dock sämst på att hålla fart själv.. För det är väl inte masstart som vi är vana vid?

    SvaraRadera
  3. Också nyfiken på lördagens utmaning även om jag inser min begränsning och kommer vara låååångt efter... vilken slags start det äm är:-)
    Hur gick det i kväll då? Har gnott ett antal varv i Vreta och hade gärna varit med om inte frun vore på jobb och ingen barnvakt fanns till hands...
    Själv är jag nöjd med "stakloppet" i helgen. Att bara stå o staka är dock inte alls min "tekopp", jag vill ju gärna ha lite nytta av benen, men ändå. Ett led upp! Redan efter bara två veckors skidåkning! Känns riktigt bra. Hoppas kunna hålla i nu så ska jag klämma ett led till (mist) i Bessemer!
    Ses i helgen!
    /LS

    SvaraRadera