Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 20 januari 2012

1h på löpband.

Jag var väldigt trött igår och det var definitivt läge att vila överkroppen idag också. Kunde knappt bära upp alla matkassar utan paus idag. Har kännt lite i underarmarna senaste passen också. Ingen smärta men något som kanske kan vara på g. Vilar därför dem i två dagar och kör Voltarengel 4/dag. Är nog ingen fara. Hur som helst så var det löpning som fick lillhjärtat att arbeta idag. Körde 6x1000m. Det kändes jobbigt i vanlig ordning. Jag började med 3 st i 18km/h alltså 3.20 fart men mina tog 3.30 pga att bandet ska komma upp i rätt fart. Vilade 2 minuter emellan. Efter 3 st var jag dock tvungen att ta en längre vila, 4 minuter för att sen gå ner och köra de sista 3 intervallerna i 17km/h. Det är märkligt vad lätt det blev då. Jag varvade mellan 17.0 - 18.0 och det skilde bara 8-10 sek från de första 3 tidsmässigt. Var väl helt enkelt min gräns där vid 3.30 Nästa 1000m intervaller kör jag alla på 3.35

Det var ett tag sen jag var uppe och stånkade i 202 slag/min.
Bilderna är inte från dagens pass. Jag kom upp i max 190 slag/min idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar