Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 17 januari 2012

Kört en halvvasa idag.

Det var längesen jag var ute på långtur så idag blev det ett lugnt och skönt skejtpass på 3 timmar. Södra berget bjöd på stenhårda isrälsar till spår så jag stod och stakade lätt mellan uppförsbackarna. 9 gånger snurrade jag i "femman" som består av 2.5:an + en extra slinga upp till hotellet. Väldigt lättåkt med en stigning just upp till hotellet.

Jag var inte direkt superglykogenuppladdad så efter två timmar började jag tänka på mat. Framförallt pizza. Jag hade inget annat med en vatten så det var bara att hålla ut sista timmen. Det gick fint och det värsta suget la sig snabbt. När jag åkte vasaloppet för första gången såg jag hamburgare i träden efter 8 mil. Så dagens matdrömmar var lätta att hantera.

2 kommentarer:

  1. Å vad underbart det låter att susa fram i spåren :) avis på snön! Bra jobbat med psyket att åka NIO varv i ett spår och i en timme med pizzakravings. Kram! // Sis

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du är avis på snön. Jag har det riktigt bra här med mina fem kilometer om jag jämför med andra skidentusiaster. Där kan man också snacka om psyken. Jag kör nio varv på en bana men det finns de som harvar 50 varv på en 500 meters konstsnöslinga :)

    Jag flyttar f-- inte hem förrän snön kommit till Uppsala!

    SvaraRadera