Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 4 januari 2012

1km på nya skidorna.

Jag var tvungen att åka upp och testa nya laggen. Bara känna hur de satt på foten tillsammans med nya pjäxorna. Här nere i stan har det regnat och det är bara slask på gatorna. Uppe på södra hade det snöat en decimeter riktigt tung snö.

Jag tänker inte ägna någon tid på dyr vallning inför loppet på fredag. Har mailat med butiken som sålde skidorna och de har nya inne. Skall byta ut dessa så snart jag kommer till Uppsala. Det blir helt enkelt LF8 som glid på Kläpparännet. Hur satt skidorna då? Helt fantastiskt! Kändes mycket stabilare och känslan var en helt annan från de gamla. Orkade inte köra fäste ikväll för att rengöra imorgon. Drog bara av skyddslagret LF i vallaboden. Blev därför endast en pyttestakrunda. Nu har i alla fall skidorna fått känna på snön. Sjukt taggad inför fredag nu. Det blir 4 varv på en 10km bana.

8 kommentarer:

  1. Ja men det var ju för väl-både det ena och andra. Varför inte valla fullt ut-det är ju seedningslopp!Lycka till som bara den!/D

    SvaraRadera
  2. Andreas Peterson5 januari 2012 kl. 00:05

    Då ses vi förhoppningsvis där uppe Mandus! Jag påbörjar trippen till Harsa där vi Sumpanåkare sover om 8 timmar. Jag har också nyinköpta skidor som jag aldrig stått på, vi får väl se om man vågar ta dem på fredag, vill ju gärna inte förstöra dem första passet.

    Jag åker runt i Sumpandräkt och kommer troligtvis ligga väldigt nära dig i spåret, håll utkik! Lycka till!

    PS. Kom gärna med tips på fästvallning imorgon under dagen om du är duktig.

    SvaraRadera
  3. D, jag lägger inte ner dyr valla o tiden för detta tidiga lopp när jag ska byta skidor så fort som möjligt. Seedning blir i feb. Är ej redo för led 2 än. Men kul ska det bli.

    Andreas. Klart det blir nyskidorna. Är säkert kanonförhållanden i Ljusdal. Stort lycka till. Ett par tunna lager Blå extra funkar fint im :)

    SvaraRadera
  4. Lycka till käre bror! Gå inte med i andreas tempo, kan stark rekomendera lila annars!

    SvaraRadera
  5. Alla vet väl att riktiga skidåkare kokar sin valla själva.

    SvaraRadera
  6. Lycka till på tävlingen! Håller tummarna för dig. Puss

    SvaraRadera
  7. Nå låt oss nu höra... har kollat resultatet och det överraskar positivt. Vad döljer sig bakom siffrorna? /D

    SvaraRadera
  8. Tack ska ni ha. Gick ju fint det där :)

    SvaraRadera