Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 9 januari 2012

Nya strumpor!

Idag kom det ett stort brunt kuvert med två par strumpor. Förra veckan pratade jag med sportstrumpor.nu och de ville gärna låta mig testa några par av deras Vasaloppsstrumpor. Det är nämligen det enda i min "vasaloppsutrustning" som inte är helt spikat..vilka strumpor är bäst att åka i?

Jag tillhör dem som fryser om fötterna och de blir lätt stela innan jag har kommit igång ordentligt. Vasaloppsmorgonen brukar ju inte vara så rolig för tårna. Jag har testat ganska många olika men aldrig fastnat för någon favorit.

De jag nu har fått är ett par kompressionstrumpor i 80% coolmax, 10% Polyamid 10% Lycra och ett par vanliga strumpor i 75% merinoull, 20% Polyamid och 5% Lycra. Kompression kanske kan vara något för Vasan då man står mycket och stakar. Har inte så mycket erfarenhet av det, vet att HåkanT är en jäkel på kompression dock. Kör du med dessa på vasan?
Jag kommer definitivt använda det till nästa års Lidingölopp i alla fall.
Min underställs överdel är precis som det ena paret strumpor i merinoull och den tröjan är jag mycket nöjd med så det blir intressant att testa även dem. Ni får mina testutvärderingar i veckan. Hoppas jag hittat mina vasastrumpor. Om någon har några tips på riktigt bra sportstrumpor så skriv gärna.

4 kommentarer:

  1. Haha..jag är en jäkel att få kramp i alla fall! Det förstörde ju mitt Lidingölopp. Jag var ju också tvungen att i stort sett staka mig igenom halva ÖS pga kramp i benen.

    Jag kör faktiskt kompressionsstrumpor i ull och trekvartskompressionstights istället för underställ på benen under längre pass. Om det gör så stor skillnad vettetusan men det känns bra.

    http://kolmardenadventures.com/overall//index.php?page=58

    Jag kör den överst och den är riktigt skön att ha under på vintrarna eftersom den består av mycket ull!

    SvaraRadera
  2. Woolfoot på Hemköp-testa!/D

    SvaraRadera
  3. Men Håkan, ÖS är ju bara stakning :) Men det måste verkligen suga att få kramp.
    Intressant med trekvartarna, känns det bra så är det nog bra.

    Tack för tipset D. Men jag börjar med att testa de här paren.

    SvaraRadera
  4. Säg det till mina ben... Jag är liksom inte konstruerad för att hålla på med långdistansgrejer. Kroppen protesterar högljutt!

    Kör på!

    SvaraRadera