Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 22 januari 2012

Lugnt 10 km pass!

Jag åkte 10 kilometer med Marcus idag på berget. Jag hade tänkt åka ett pass till nu på kvällen men känner att det inte skulle ge så mycket. Känner mig ganska trött i kroppen faktiskt. Jag har nu bestämt att det blir en sista tävling här uppe innan jag flyttar hem. På söndag, Södra Berget Runt, 40km. Jag tänker ta det ganska lugnt med träningen denna vecka så jag kan ladda ur ordentligt på söndag. Det ska bli kul att få ett resultat på hur mycket jag plockat in på täten. 2010 var jag 30.32 minuter efter vinnaren Stefan Sunnerberg. Loppet är inte optimalt för min del. Det går först upp och ner på berget 7 km innan man åker ner för hela för att sen klättra upp igen. 240 m.ö.h 2 x 20km.  Minns att det gick riktigt tungt i klättringen på sista varvet. Hoppas piggare i år. Någon som ska åka loppet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar