Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 10 januari 2012

1.30h gym

Veckans första pass blev styrketräning. Viktigt att inte glömma bort styrkan och bara åka skidor. Det kan lätt bli så när det finns snö. Jag ska köra minst ett styrkepass i veckan fram till VL. Idag jobbade jag genom hela kroppen med övningar jag kände för. Inget uppstyrt. Jobbigt blev det men jag känner mig ändå pigg och stark. Jag märker verkligen att jag blivit starkare i magen. Måste vara all skierg. Tar dock bara dryga 80kg i bänk. Småvekt?

Imorgon ska jag ta tag i intervallerna. Har inte bestämt vad det blir för sort. Det kommer jag förmodligen göra fem minuter innan passet. Förslag någon?

Jag har kollat upp helgens race också. Det blir Våffelrännet, 20km klassiskt på söndag. Det går här i Sundsvall så det blir perfekt som avslutning på veckan. Jag tar examen den här veckan och det står pubrunda på schemat imorgon och sittning på fredag. Får se hur fort det går på söndag.

2 kommentarer:

  1. Å vad härligt att det går så bra bror! Och tänk, examen redan, det är helt galet vad fort det gått ändå. Grymt bra jobbat med studier och träning och grattis till jobbet också :) Kram sis

    SvaraRadera
  2. Tjena syrran, tack. Ja, tiden går verkligen fort. Bara 54 dagar kvar till VL. Du hinner fortfarande träna upp dig :) lär inte bli särskilt svårt att köpa startplats i år. Vet att du är sugen.

    SvaraRadera