Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 3 juni 2011

Ottarseventet!

Det blev en riktigt trevlig och lyckad dag på Ottars igår. Jag lyckades spurta till mej en andra plats i 5km klassen på tiden 17.28. Förra året sprang jag på 17.39 och har inte ökat löpningen något nämnvärt så jag är väldigt nöjd. Först kom Anders Hallberg, som är en riktig löpare. Resultatlista

I onsdagskväll var det guldväder så jag och Liv åkte upp till ottars och gick banan. Där var det full fart med sprintbanan, snön och snitsling av bana. Jag fick då höra att jag var omnämnd i Arbetarbladet som finalkandidat i Sprinten. Trodde först inte mina öron men sen förstod jag att det fanns en möjlighet att gamle coachen och journalisten Sören Åkerman förmodligen skulle kunna skriva något sånt. Då hör till saken att Rikard Grip, Christoffer Stork (fjolårsvinnaren) David Frisk, helsnabbe Hampus Ohlström med fler skulle ställa upp. Fan, tänkte jag. När Liv sen kläcker ur sej att jag verkar ansträngd bara av att gå femman och undrar om jag verkligen ska springa tänkte jag hur ska detta gå.
Jag gjorde i alla fall två försök på sprinten och slog mej in på "finallistan" båda gångerna men alla blev bättre o bättre och tiderna stack ner. Jag bestämde mej för att inte jaga. Hur som helst riktigt kul, och finalplatserna hade jag inte kunnat tippa. Underdog Fredrik Björk som suttit och hållt koll på tiderna under alla försök lånar Hampus Ohlströms utrustning och som tack petar han ut honom från finalplats. Stort!
Christoffer Stork vann återigen Supersprinten som i år va 35meter före David Frisk.



Så här såg det ut. Som ni ser håller jag på att vurpa och slå mej efter målgång så två försök fick räcka.

I dag är jag lite småstel. Jag och Liv var upp och joggade tävlingsfemman i morse. Riktigt skönt. Annars har jag tagit det lugnt fast jag är sugen på rullskidor. Blir kanske ett pass im.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar