Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 13 juni 2011

1h 30min cykel. 40km

Ja, tanken var att jag skulle träna tillsammans med Alnö race team ikväll. 41km cykel runt ön. Men imorse när jag cyklade till jobbet blev jag osäker, på hemvägen blev jag säker..på att inte göra det. Jag var genomblöt och frös efter bara någon minut cykling. Väldigt regnigt idag och i natt vaknade jag tre-fyra gånger och undrade vem som bröt upp dörren (det var åskan). Det blev helt enkelt att sitta inne på gymet och trampa. Lite långrandigt. Benen kändes rätt trötta i morse och jag fick kliva av min scott och gå upp för berget. I kväll var det betydligt bättre. Nu är jag riktigt sugen på ett rullskidepass. Så här mycket cykel har jag aldrig kört förr...träsmak deluxe!

5 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att vara nyfiken på vad du håller på med. Vad gjorde du förr när du varken pluggade eller tränade? /The Sameos

    SvaraRadera
  2. Cykel är bra träning för skidåkare....hoppas du har riktiga cykelbrallor med ordentlig "blöja", då klara du av längre sträckor utan träsmak. Försöker jaga farsan att cykla mer.

    /kocken Älby

    SvaraRadera
  3. Hur många timmar i veckan tränar du, Mandus? //Kristian

    SvaraRadera
  4. Kul med lite kommentarer! Vi börjar med vad jag gjorde förr? För att ta ett litet exempel så kan jag ju säga att istället för att sitta och cykla 90min igår hade jag gått ner på puben och tittat när Djurgårdens IF lekte med GBG. Till den superba underhållningen hade jag druckit 3-4 öl. De måste verkligen undra om det hänt mej ngt på puben.

    Kocken: Det låter ju helt fantastiskt att du sätter lite press på stabben. Han kan bara han vill. Angående blöjbyxor så ska det verkligen börja användas. Förstår dock inte varför man ska sitta på en pinne för att sen klä på sej stjärtfoder.?

    Kristian: Jag har ingen koll på timmar faktiskt. All träning jag gör skriver jag om här så det kan väl röra sej om 5h i snitt/v. Mer fixar inte kroppen. Fast jag borde nästan börja räkna mina jobbcykelturer som träning. Jag ska iaf försöka ligga över 5h i forts och se hur det går.

    SvaraRadera
  5. Kristian! Glömde ju att fråga hur många timmar du kör på en vecka?

    SvaraRadera