Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 19 juni 2011

2h 30min rullskidor.

Nu har jag sett till så inte bara benen värker im. Det blev klassiskt runt Alnön. Drygt 4 mil. Det kändes väldigt bra och jag höll ett stabilt tempo. Snittpuls på 150. Hade ingen koll på tiden under träningen så jag blev förvånad att jag hållit på i 2,30 timmar. Nu blir det vila tre dagar. Jag vill träna men jag tror att det kan vara bra för mej att vila lite.. Torsdag blir det träning igen och fredag, midsommarafton ska jag spendera på rullskidbanan i Timrå. 

7 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att kommentera igen;) men det va bra jobbat! Träningen är viktig men det är faktiskt återhämtningen som bygger upp.. och man kan inte öka för häftigt så tanken med några dagars vila är nog god för att det ska ge mest i långa loppet;) Själv har jag faktiskt åkt 33 km inlines idag (mkt lättare än rullskidor, men ändå) så jag kommer somna gott. Åkte med en viss person som åkte alldeles för snabbt, så glykogenet är ordentligt tömt:P..! /u

    SvaraRadera
  2. Är det en träningshets som redan rullas upp här? Hur ska detta sluta? Fram med långsiktiga träningsprogram med delmål och coachning av "proffs". Av egen erfarenhet blev det"upp som en sol och ner som en soffpotatis", visst nåt fel där va? Mandus, var ska detta sluta-tresiffrigt? /Fan i english!

    SvaraRadera
  3. Ingen hets här inte, inga långprogram heller för den delen. Delmål är lidingö. Vilka "proffs" skulle coacha? Nä, jag går på känsla och en skön blandning av träning. Var det slutar drar vi lott om ;)

    Bra kört U! Det måste vara rätt skönt med draghjälp. Fast går det för fort är det jobbigt förstås. /Mandus

    SvaraRadera
  4. TIMRÅ rocks!!!!!!!! Vilken miljö du får vara på, kan bli jobbigt för en jyyyrgårdare att vara på Lill-Strimma mark ;-)

    /Kocken

    SvaraRadera
  5. Lill-Strimma...lol
    Ja, nu blir det tyvärr inget Timrå im. Men tids nog ska jag dit. Då ska jag fota och lägga ut en bild på dansbanan där för din skull :)

    SvaraRadera
  6. Haha perfekt!! Det rumlar enl rykten fortfarande uppsnurrade Jyyyyrgårdare runt där på dansbanan E-on efter sista ES omgången, så hjälp dem hem ;-)

    Kör hårt!!!
    Själv på väg ned mot 100kg strecket, tog tag i det i våras vid 115kg skulle till 110 midsommar, landade på 108kg. Siktar på i början av sep att vara där.

    /Kocken

    SvaraRadera
  7. Grymt jobbat med vikten. Är det cyklingen som har sån effekt. Lycka till på vägen till tvåsiffrigt då :)

    SvaraRadera