Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 8 juni 2011

Vilar?

Ja, jag bestämde mej för att vila några dagar. Kroppen kändes lite trött senaste passet. Men frågan är om det verkligen är någon vila när jag cyklar till jobbet. Isf väldigt aktiv vila. Det ligger nämligen ett berg mellan mej och sjukhuset. Riktigt hög puls på det brantaste partierna och inte så kul med lökringar på kneget. Så nu måste jag börja duscha där innan kl 8. Baaargh. Om min kropp ändå klarade två pass om dagen skulle detta vara perfekt. Då skulle jag bara kunna dra lite tidigare och göra ett träningspass av det. Nu känns det som en transportsträcka man blir svettig o halvmör av. Idag snackade jag med en kille på jobbet om träning och han tipsade om en triathlontävling nu på lör. Simma 1km, cykla 36km och löpa 10. Klockrent träningspass! Hade jag haft lite framförhållning skulle jag lånat med brorsans våtdräkt, cykel etc. Nu funderar jag iaf på att bara köra löpningen och sen kanske kliva på rullskidorna en stund. Ngn sorts duathlon. Får tänka på det.

Ett lopp jag iaf ska springa är Indalsleden loppet. Det är stafett. 85km. Typ som Vasastafetten. Går 18juni och jag får troligtvis en sträcka på 10km ca. Om jag löper med egos lag (gymet) eller jobbets är inte helt klart. Det viktiga är att det är tävling så det blir lite kvalitet i prestationen.

Nu ska jag ner på stan och känna av stämningen. Hammarby är på besök och livar upp Sundsvall lite. Att vädret är strålande gör ju inte saken sämre. Ett par kalla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar