Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 16 juni 2011

Rullskidor på Alnö

Japp. Idag tog jag mej iväg till den rullskidevänliga ön Alnö. Det var dock ytterst nära att det åter blev en kväll i GDP-ens tecken. Jag kanske måste börja med att förklara vad GDP står för. Det är förkortning av goddagspilt och betyder:

go`ddagspilt subst. ~en ~ar
ORDLED: god-dags–pilt-en
• (ung) mansperson som lever i (överdriven) välmåga ⟨ngt åld.⟩
HIST.: sedan 1730

Det är alltså detta min käre far kallar mej och idag när jag kom hem från jobbet och skulle börja ladda för träning var det nära att jag åkte dit i gdp mode. Det var en kompis som ringde och frågade om vi inte skulle ta och åka till Bergsåker och spela V65an. Riktigt nära på att åka dit men någon måtta får det vara. De kommentarerna hade jag inte orkat läsa imorgon.

Det blev 19km stakning. Kändes riktigt skumt att åka på farsans gamla Ultra 2000. Har åkt med brorsans skidor förut. Första 5 minutrarna var horibla. Skidorna ville dra utåt och det var inte direkt någon fin åkning. Sista 15 min var underbara och jag tyckte riktigt bra om skidorna. Passet tog ungefär en timme.


 Jag tror de här gamla laggen gått några mil.


Väldigt fin utsikt emellanåt.

 När jag såg denna flygraka visste jag att det var dags att vända.

3 kommentarer:

  1. Härligt jobbat Mandus! Å disciplinen återvände;)... att åka på gamla ultra 2000 ger nog fördel till vintern.. å vilken utsikt sen...bara fördelar för dig där uppe:)/ulrika

    SvaraRadera
  2. Väldigt starkt grabben! Tack för särskilt stor underhållning i dagens inlägg. Vilodag i morrn och så utför på lördag i så där 38,5 minuter,eller?/D

    SvaraRadera
  3. Ulrika, det är så jag också tänker angående de gamla fina Ultra skidorna. Att det kommer gå lättare i vinter sen. Och träningsförhållandena här uppe går absolut inte att klaga på :)

    D, Vilodag idag stämmer mycket bra. 38.30 på 10,7km stämmer mindre bra tyvärr. Vågar inte dra till med någon tid. Det ska bli riktigt kul iaf.

    SvaraRadera