Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 23 juni 2011

1200m simning

I bakgrunden syns norra berget.
Ja, idag blev det simning på Himlabadet. Det var 15grader i luften och 28 i vattnet. Gött.

Dagen till ära. Nyköpta simglasögon.
Jag tänkte att jag skulle lära mej crawltekniken så innan passet gick jag ut på nätet och kollade lite instruktioner och tekniker.. det verkade skapligt lätt. Men dra åt apan vad svårt det var när jag väl låg och plaskade i bassängen. Jag fick inte alls in någon rytm med andningen. Jag höll på att drunkna på varje försök. Man ska ju liksom blåsa ut luften under vattnet i simtagen och sen vrida upp kroppen och ta ett snabbt andetag i simtaget. Jaja, jag köpte ett 10klippskort så jag får väl nöta 9 gånger till. Jag pratade med en kille som låg och varvade mej på varje längd. Han rekommenderade crawlkurs. Det blir det dock inget av, så kul är det inte. Jag ska försöka köra ett simpass i veckan. Det ultimata för mej skulle vara att köra ett sim, cykel, löp, rullskidpass varje v. och sen variera intervaller och långkörare. Ska nog satsa på det. Imorgon ska jag upp på södra med stavar.

2 kommentarer:

  1. toppen Vne, med allroundträning alltså. Du verkar riktigt förståndig ju! Ska snart träffa holländarn du träffade på skolan-något att förmedla? eller ta hem, he he!

    SvaraRadera
  2. Roligt att läsa om din träning. Sitter i Mora och tänker att det bara är åtta och en halv månad kvar. Trevlig midsommar MVH coachen

    SvaraRadera