Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 3 december 2012

Det är dags!

Okej gott folk. Long time no see. Jag har verkligen haft ett långt träningsuppehåll. Fokuserat på jobb här i Oslo och den mesta energin har gått till det. Fyllt på med någon pilsner vid tillfälle. Just nu jobbar jag 21 av 22 dagar tex. Det sliter men är värt det senare. I helgen blir det i alla fall ledigt då Liv kommer på besök. Glädjer mej.

Innan jag lämnade Sverige sökte jag ett sommarvik på ambulansen i Uppsala. I november var jag hem en snabbis då jag blev inkallad på testdag. Det var en heldag med skriftligt prov, körtest, intervju, bårbärning i trappor och fystester bestående av cykling, plankan, marklyft etc. Allt gick fint och nyligen fick jag besked om att jag var antagen till introduktionskurs som börjar i mars. Så jag knegar på här februari ut sen blir det flytt hem igen. Känns jäkligt bra.

Jag har jobbat och dagarna rullat på i snabb takt som för de flesta. Har inte märkt att jag sakta tynat bort under den här tiden. Jag tänkte häromdagen att mina armar blivit tunna och sköra. Som cigaretter. Därför ställde jag mej på sjukhusvågen idag och fick en redig tankeställare. Den visade nämligen 68kg..

Så länge jag kan minnas har jag vägt mellan 73-76 kg. Trots jordnötsmörsmackor och bakelser på jobbet har jag alltså gått och blivit en smalis. Den bistra sanningen är naturligtvis att en del muskler strukit med i denna jobb/träningsuppehållsperiod. Såklart! Vad fan hade du väntat dej då? Ja, jag kanske hade tänkt 1-2 kg viktnedgång men inte 5-6.

Hur som helst hoppas jag fjolårsträningen sitter i bra och att det går fort att komma tillbaka. Jag vill gärna få fäste på mina 75kg skidor i vinter. Jag ska i alla fall unna mej hela två veckors jobbuppehåll i jul och nyår. Då blir det skidor, massa kolisar och sen är jag nog uppe på 71 kg. Sen tar jag med skidorna till Oslo och börjar kötta för en placering bland de 1000. Det kändes fint att komma tresiffrigt på Vasan så jag ska nog fortsätta med det. Mina första stavtag kommer förmodligen kännas lite tyngre än i fjol men det hinner nog ta sej. Det är ju trots allt tre månader kvar. En Ocean av tid.




















2 kommentarer:

  1. Härlig läsning! Morsi har gått vallakurs på XXL och undrade om vi hade nå't sån't där strykjärn som Mandus brukar ha. Så välkommen hem!/D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh fan. Är hon anmäld till kortvasan? Som du!

      Radera