Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 14 december 2012

Men vafan

Kommer hem efter en jobbvecka, härlig fredagskänsla trots jobbhelg och upp 6.20 imorgonbitti (kan bli farligt). Sätter mej i soffan med en kall pilsner, wasabinötter, vilodag och Arlo Guthrie i lurarna. Surfar in på bloggen och läser kortrapport från IK Rex som ligger på träningsläger i Bruksvallarna i helgen. Och vad läser jag? Sätter wasabin i halsen! Fredrik Björk gör comeback! Och han ser stark ut? Men vafan, varför har jag inte tränat mer.

FB och jag har haft fina fighter i löp och skidspår. Många år sedan. Jag har naturligtvis alltid vunnit. Men några gånger har jag faktiskt behövt ta i. Nu blir jag allt lite stressad. Han kör träningsläger och jag sippar öl. Jag kräver en mer utförlig rapport. Klarar han att åka upp för hela den där asjobbiga backen (från stadion-toppen) utan att stanna? Då ligger jag minst sagt brunt till.

Jaja, nu jobbar jag i alla fall bara nio dagar i sträck (känns behagligt) sen åker jag hem till mina skidor och siklar av klistret från Vasaloppet. Men nu ska jag försöka infinna rätt lökställning igen och glömma detta. Imorgon blir det intervaller med en mental trigger. Jag och Björk jämsides på upploppet. Go helg

4 kommentarer:

  1. Jag känner mig såklart hedrad. Just nu är dom flesta knäckta här i Bruksvallarna. Vem hade anat detta. Det finns dom som mörkar skador (sjukdom/vilodag) och vissa är degraderade (åker skoter upp till toppen). Jag har kunnat träna på bra senaste åren ( i skymundan) och hade äntligen hoppats på att få komma hit och mäta mig lite med dig (men fick då veta din "nya" syn på hårda läger i fin träningmiljö). Att vi har haft vissa dueller tidigare dagar är ingenting nytt. Men frågan är om minnet kan behöva friskas upp!? Om det här kan vara det som gör att du tänder till igen så kan du spotta ut wasabinötterna och se till att bjuda upp till dans/ FB (på toppen utan att ha stannat)

    SvaraRadera
  2. Så ska det låta grabbar! Ser fram emot verkligheten./D

    SvaraRadera
  3. Ja,jävlar det är sant alltså. Ojoj, nu ska jag träna i jul. Nästan så att jag skulle ta och ställa upp i Rexaracet för att se hur länge du har mörkat. Men du menar väl inte allvar att det finns rexare som åker skoter upp?? Det är ju förskräckligt pinsamt. Men jag ser ingen anmälan i Vasaloppet Fredrik. Det är det ända lopp jag ska köra så den här säsongen slipper du smörj.

    Stabben, i år ska jag ta det lugnt med julnubben. Påminn mej den 24e

    SvaraRadera
  4. Har just laddat upp "skådebrödet" då.I år blir det den ultimat extraordinära alternativa julen ta mej fan. För mycket snö för julgranshuggning verkar det också som, tror jag. Inte ens tomten kommer att vara vaken.../D

    SvaraRadera