Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 19 december 2012

Axler og bryst

Idag har jag jobbat min sista dag för det här året. Känns fantastiskt fint och nu ska jag bara gotta mej i två veckor. Att åka till Oslo och jobba som frilansande sykepleier är nog ett av det bättre besluten jag tagit. Jag väljer själv om jag tackar ja eller nej till arbetspass och det är också därför jag nu kan välja att ta två veckor ledigt. Jag är min egen herre helt enkelt. Nu ska jag fira av detta med julbord och öl.

Dagens pass blev som rubriken lyder 45 minuter bröst och axlar. De är båda svaga och behöver några omgångar tyngdlyftning till innan Vasan. Men det blir inte förrän i januari nästa gång. Imorgon far jag hemåt och siktar på att få ihop ett par timmar skönglid i spåren.

Startled heter förresten pulje på norska. Sjukt fult.
En patient frågade mej - Ka fö pulje sta du i? När vi snackade Vasalopp. - ööh pulla?

2 kommentarer:

  1. Fint att du följer mina rekommendationer angående träning av bröst. Men du är helt fel ute med skönglid på jullovet. Du ska köra bara riktigt svintunga vadlyft varje dag. Samt lite skuggboxning i motljus. Då löser sig resten.

    SvaraRadera