Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 11 december 2012

Ny vecka

..började ju redan igår men jag tog en extra dags vila. Har sovit massor och ätit bra mycket mer än vanligt. Har varit jäkligt gött. Samtidigt är det ju för mycket med 4 dagars vila. Det brukar jag inte ens ta efter ett läger. Jag går in för Vasan med en annan inställning än förra året, det är det inga tvivel om. Jag har dock samma målsättning som förra året. Om detta går ihop får vi se.

Dagens pass skulle bli stakmaskin. Måste köra överkropp. Thoraxtrainern var dessvärre ödelagd och då jag hade lite halv dåligt med tid var det vara att hoppa på löpbandet. Jag löpte milen på 46.06 med uppvärmning. Jag började på 10km/h och höjde sen med 1km/h för varje kilometer. Kilometer 6 och 7 låg jag på 15km/h och sen gick jag ner igen till 14km/h på kilometer 8 och 13 på km 9. Sista km körde jag på 16km/h första 600m sedan 17 i 200m för att avsluta på Max sista 200 meterna dvs 20km/h. Jag är positivt överaskad över detta pass. Löpningen går riktigt lätt trots träningsuppehållet. Alla extrakilon på överkroppen som försvunnit såklart. Det är bara deffa ner sig igen efter Vasan. Det är ju tyvärr desto tyngre att staka nu. Imorgon blir det överkropp och ett kaloriöverskott utav helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar