Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 21 december 2012

Första timmen på snö.

Rev av premiären redan ikväll. Det gick fint. En timmes skejt runt 2,5:an på Ottars. Men det började inte alls som tänkt. Jag kom upp till Ottarsborg IP och skulle slå in koden på låsen till vallaboden. Men, snopet. Där satt ett stort hänglås som krävde nyckel. Ringde upp Hampus (som fyller år idag och ska åka till Kina och köra någon tour där) som sa att nyckeln hängde inne i klubbrummet. Jag ställde således bara upp skidan och sicklade av det värsta av sommarparafinet. Sen när jag ska ta fram mina fina dyra stavar så får jag en chock. Vad fasen är det här för fula gamla stavar? Kände inte alls igen dem. Trodde först att någon (läs far) hade spelat mej ett spratt. De stavar som jag drog ut ur skidfodralet var helt mögliga.. korken och stavremmen var täckt av ett centimetertjockt lager mögel. De tog några sekunder innan jag kom på orsaken. På Vasaloppet skulle jag trycka i mej en energigel i en nedförsbacke. Läpparna var dock så bortdomnade så jag kände inte att hälften rann ut igen. När jag sen började staka blev det klibbigare och klibbigare i händerna och till slut gick det knappt att släppa staven. Som tur var var detta i slutet av loppet.

Hur som helst. Det var bara kötta staven i en snödriva ett par gånger så var den som ny. De gick sen som smort att åka. Kändes som om jag åkte skidor igår faktiskt. Åkte lugnt och fint (förmodligen fult men ni förstår) i en timme. I morgon ska jag köra klassiskt och det blir spännande att se om jag kan trycka ner 75 kilos spannet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar