Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 15 maj 2012

Vilar (äter) idag.

Känner att det är rätt val att vila idag. Är skönt sliten i kroppen och känner mig trött. På ett bra sätt.
Jag går till jobbet nu mera och ibland löper jag hem. En promenad på 30 minuter. Jag får alltid fightas med blodsockret på vägen hem. Hur mycket mat och mellanmål jag än tar med blir det kamp förbi kioskarna. Idag förlorade jag med flit eftersom det var vilodag. På centralstation blev det korv med bröd och en plopp. Innan Salabacke hade jag hunnit in och köpt glass och en red bull. När jag kom hem åt jag fil och jordnötter. Sen middag. Kosten kan definitivt bli bättre.

Jag är i alla fall nöjd med mina senaste pass och det känns som att jag kommit igång bra med träningen nu. Planeringen är rullskidor imorgon och sedan 50 km cykel på torsdag. Jag ska prova att jogga imorgon också. Ruskigt sugen på att springa.  

Var nyss inne och tittade på 2011 års resultat på Blodomloppet 10 km. Det var 47 personer som löpte under 40 minuter. Jag får helt enkelt satsa på topp 50.

4 kommentarer:

  1. Kära Väenne. Du är, har alltid varit, och kommer alltid att vara: mentalt fet.

    Skippa sockret och tryck ett par kokta ägg några timmar efter jobblunchen så står du dig fint. Förutsatt att det inte är gottemagen (och inte det påstådda blodsockret) som är problemet.

    SvaraRadera
  2. Åhh Mandus, så rakt igenom ljuvligt det låter med ätardag. Unna dig det med gott samvete! Jag längtar tills jag hoppar av den här dieten och också får ha en ätardag i veckan. Good times!

    Kör hårt, kram Johanna

    SvaraRadera
  3. PLOPP. En högoddsare, but still going strong! GL imon! //Kobrans grepp

    SvaraRadera
  4. Haha ja du Mackjoa. Förnekar inte min mentala fetma. Ska testa äggen.

    Johanna. Keep going strong. Snart kör du också ätardagar :)

    Kobran! Tackar, det gick ju fint idag. Tack vare ploppen?

    SvaraRadera