Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 8 maj 2012

45 minuter styrka.

Jag har kört 45 minuter hemmastyrka idag. Riktigt jobbigt pass med slang och egen kroppsvikt som tyngd. Jag körde enligt programmet nedan.

Biceps - slang.
Vader - tåhävningar, ett ben i taget.
Armhävningar.
Rygg - rygglyft.
Axlar - slang.
Benböj - ett ben i taget.
Triceps - slang.
situps.
Plankan.

Ett set på varje övning så ett "varv" tog 15 minuter. Jag gjorde således 3 varv. Jobbigt och smidigt att inte behöva gym. Jag rekommenderar starkt alla att köpa en "slang" eller vad de kallas. Nästa styrkepass blir dock med vikter.

Så här ser slangen ut.


Min vad känns idag men inte så farligt som jag trodde. Det gör inte ont vid tåhävningar men när jag går i trappor och ökar farten lite sätter smärtan igång. Jag avvaktar och hoppas den försvinner. Jag genomförde i alla fall mina enbensböj inspirerad av Markus Torgeby. Han lägger in balans och gör sina på handtaget av en kettlebell. Jag gjorde mina på en upp och ner vänd plasttillbringare. Den höll.
Jag filmade övningen. Det är efter hela passet och riktigt så vingligt var det inte första 2 varven i alla fall. Klart jobbigt. Testa!





Nu hoppas vi blåränderna vinner derbyt ikväll. 

Mot Stockholm!

3 kommentarer:

  1. Mandus, det går inte att se dina filmer.

    SvaraRadera
  2. Mandus, jo det gör det.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag lagt upp filmsnutten på 2 olika sätt. Hoppas alla kan se nu.

    SvaraRadera