Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 6 maj 2012

Går detta?

Jag är lite kluven för tillfället. Har inte hunnit träna sedan i onsdags. Jag ogillar alla som säger att de inte hinner träna för det går alltid att sticka ut och råkuta i 20 minuter. Nu säger jag alltså det själv och det är givetvis lögn. Hen har alltid tid. Allt handlar om vilja och planering.

Sen i onsdags har jag haft väldigt fullt upp bl.a med försäljning av bil, hämtat ny bil (med helt urladdat batt), planterat skog en dag, varit på svensexa en dag. Allt detta är ju inga jobbiga saker utan bara kul (planteringen sög iofs) men när jag fick mitt träningsschema 1 maj ville jag ju gärna försöka följa det. Det är dock en del 2-2,5h pass på programmet som jag inte hunnit utföra och det stör mig lite. Nu ska jag iväg på jobb 13-21.30 så idag blir det heller inget långpass (nej, jag orkade inte upp kl 8 i morse och träna efter svensexan). Nästa vecka ska planeras nu. Måste försöka pussla ihop allt och lyckas bättre om det ska bli någon medalj i Lidingöloppet.

Träningschema V.19
Tappat bort min lapp med exakta programmet men ungefär så här tror jag vecka 19 ska se ut.

Löpning distans 1 h med impulser.
styrka 30 minuter (helkropp)
Rullskidor 2-2,5h
Löpning intervaller 1.5h
styrka 45minuter (helkropp)
Löpning 2-2,5h

Dessa pass planerar jag in som jag vill under veckan. Förutom jobb så är det derby på tisdag, AIK-DIF. Bjuden på middag i Stockholm på torsdag efter jobbet. Jag är ledig nästa helg så det blir nog en del träning då. Dessa pass skall bli utförda och utvärderade på bloggen nästa vecka!

2 kommentarer:

  1. Andreas Peterson7 maj 2012 kl. 10:20

    Tufft Schema Mandus. Tufft med två långpass över 2 h. Vad kör du för intervaller som tar 1,5 h?

    Jag skulle nog köra "löpning distans" eller "Löpning intervaller" på rullskidor istället för att slita lika mycket på över- och underkropp men ändå få samma träningseffekt.

    Hejar du på AIK eller DIF, själv står jag på norra varje AIK-match, men på tisdag blir det sittplats med farsan och systerson.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tjena, det är hela passet som ska ta ca 1.5h Alltså från uppv till nedjogg. Men det varierar ju. Anledningen att jag kör tre löppass och bara ett rull är att jag vill lägga extra på löpningen nu. Behöver det om jag ska klara mina mål.

    Givetvis hejar jag på Djurgårdens IF. Det blir härligt med derby imorgon :)

    SvaraRadera