Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 30 maj 2012

41.12

Min klocka stoppades på 41.12 och det är jag nöjd med. Trodde det skulle ta längre tid faktiskt. Jag fick reda på att loppet är 10300 meter. Vilket faktiskt ger mig en tid på 40 minuter på milen. Loppet var riktigt slitsamt för mig trots en lätt bana. Jag hörde min tränare Pärs ord i öronen - det finns inga genvägar Mandus!
Det går inte att hänga på uteserveringar istället för att träna och sen göra milen på 39.

Det var mycket folk och en fin kväll. Träffade även Rex bästa skidåkare innan start. Erik Ohlström. Han låg 100 meter framför mig efter 200 meter. Vet inte vad han fick för tid men det var nog en för lätt bana för honom.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Det var ju ändå 40 på milen som var målet!
    /LS

    SvaraRadera
  2. Härligt Mandus! Du ligger redan nu klart under medaljtiden på Lidingö, så du verkar köra rätt tränings- och uteserveringskombo! /Ivrig påhejare

    SvaraRadera
  3. Sen kan man ju fundera på vilket som är bäst. 40 minuter och pilsner i solen, eller 39 minuter och intervallträning?

    SvaraRadera
  4. det tycks som om en del annat också stoppades denna onsdagskväll....lr?/d

    SvaraRadera