Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 7 maj 2012

Jogg och cykling 65 min.

Jag fick börja min välplanerade träningsvecka med att kasta om totalt i programmet. Det kommer nog bli en del alternativa pass på grund av min vad som skar ihop idag. Mitt tänkta löpintervallpass började fint med lugn jogg men efter 10 minuter så stramade det lite i vänster vad. Jag beslöt därför att värma upp ordentligt och fortsatte jogga, tänja och växla tempo lite i 25 minuter. Då, mitt i ett steg hugger det till i vaden och jag blir tvungen att sätta mig ner. Masserade och försökte sen jogga på nytt men det gick inte på grund av smärtan. Jag blev riktigt dämpad i humöret men ryckte upp mig och haltade till gymmet. Där blev det 40 minuter cykel i varierande fart. Så det får bli veckans distanspass löpning.
Får se hur vaden beter sig imorgon.

2 kommentarer:

  1. Trist. Själv har jag motivation deluxe men lite känningar i knän och vader. Blir inte så mycket löpning som jag skulle vilja. Och definitivt inga intervaller. Man får väl ha tålamod antar jag. Ses på torsdag. Adjö.

    SvaraRadera
  2. Jaså du börjar få ont i benen. Du får blanda löpningen med simning och något styrkepass kanske. Du ligger snart på min nivå i träningsmängd. Gött!

    SvaraRadera