Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 14 maj 2012

12 x 500 m Skierg

Jag räknade och fick ihop 7.5 h träning förra veckan. Det är bra det. Idag startade jag upp en ny fin vecka med intervaller på gamla hederliga skierg. Tyngsta motståndet och tolv stycken femhundringar. En minuts vila emellan. Alla under två minuter. Ett bra och effektivt pass. Tog sammanlagt 50 minuter från ouppvärmd tills jag satt i bastun. Att basta är ju för övrigt helt ljuvligt!

Något som inte är lika ljuvligt är min vad. Jag hade verkligen velat köra 21km banan på torsdag men inser att det inte kommer att fungera. Vaden är ännu stel och jag har inte vågat prova jogga än. Nu blir det i alla fall 50km mountainbike och det kommer förmodligen räcka väldigt bra. Jag har dock fortfarande siktet inställt på Blodomloppet 30 maj. Då borde vaden vara kry. Om jag går under 40 minuter är däremot tveksamt.

Här står den.

2 kommentarer:

  1. Njä, blir nog inget ottarslopp för mig heller. Känns lite onödigt att dra på sig något knäproblem när man precis har kommit igång. Så det blir den vanliga visan, mycket snack och lite verkstad.

    SvaraRadera