Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 22 maj 2012

Långpass

Idag är jag ledig och det innebär långpass. Jag tänkte först att det skulle vara skönt att åka rullskidor i värmen men kom på att Blodomloppet är om en vecka och att löpintervaller nog passar bättre. Jag tänkte köra mitt favoritpass, tusingar på bana. Tyvärr var det 100 barn som hade friluftsdag där så det slutade med att jag körde ett långpass i alla fall. 1h 50 minuter löpning. Det var riktigt trevligt att jogga runt och inte ha bråttom eller bry sig om att springa vilse. Jag löpte bort till gottsunda och följde lite stigar här och var. När jag kom tillbaka till Studenternas IP var kidsen borta så jag körde ett 1000m lopp för att få lite fart. 3.23 tog det. Okej efter 1.40h löp. Jag avslutade med barfota nedjogg på fotbollsplanen. Jäkligt skönt pass. Donken satt fint efteråt.



Igår tränade jag 45 minuter styrka på gymet. Ganska svag. Ska börja göra mer basövningar i fortsättningen.

1 kommentar: