Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 12 oktober 2011

Slipp förkylning - drick öl.

Jag sitter och dricker en härlig öl efter kvällens pass. Alkoholfri givetvis. Jag är storkonsument av dessa och blev därför extra glad när jag i senaste numret av Runners world läste att "Alkoholfri öl minskar risken för förkylning" En undersökning i Munchen visade att den grupp som drack 1-1.5 liter a-fri öl varje dag i tre veckor innan ett marathon lopp hade fler T-celler än gruppen som ej drack. Alltså en indikation på starkt immunförsvar. Vidare visade undersökningen att i den grupp som ölade blev färre förkylda efter loppet. Detta är ju ljuvliga nyheter. Anledningen till min långdragna förkylning måste vara att jag inte druckit tillräckligt mycket öl. 

Bra sportdryck

Kvällens pass började som många andra onsdagar uppe vid södra berget för stavgång tillsammans med Stockvik i slalombacken. Tyvärr var det bara jag där (fan) men jag tänkte ändå köra mina intervaller. Jag hann med en intervall sen var det för mörkt för att fortsätta. Jag letade lite efter ngn möjlig spak att sätta igång belysningen men hittade inget direkt att börja rycka i. Jag fick helt enkelt ta bilen hem - upp i lgh och byta om för att fortsätta på gymet. Där körde jag 4x1000m på Skiergen. 3.58-56-57-59 Superjobbigt!

När jag kom

När jag åkte hem

Imorgon ska jag besöka goda vänner i Hudiksvall (förebygga förkylning). På fredag går resan vidare mot Uppsala och lördag Sthlm. På söndag blir det Hässelbymilen och på måndag tänkte jag löpa KM på Ottarsborg.

3 kommentarer:

  1. det tycks som om du e back on track nu. fan va härligt.beundrar din motivation ikväll.går du under 40 på söndag? när brukar snön komma till sundsvall och södra b? fortsätt förebygga alla ev förkylningar och hälsa Per Johansson i Glada Hudik efter uppdrag granskning ikväll. din blogg är lysande. /D

    SvaraRadera
  2. Tja stora D. Tackar för orden. Hoppas verkligen gå under 40 på sön. Vet att det kommer kräva mycket dock. Det viktigaste är att jag är back on track. Snön får gärna komma i nov så jag hinner med mina planerade 100 mil innan VL.

    SvaraRadera
  3. Det viktigaste e väl ändock att du "övertagit" brorsans gamla dojjor?? lycka till i hässelby // pitton

    SvaraRadera