Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 30 oktober 2011

Helg i Järvsö.

Jag har haft en riktig kanonhelg i Järvsö. En vän till Liv och mej har stuga precis i närheten av Harsagården. Jag har åkt Harsa ski marathon några gånger och det är ett mycket trevligt lopp. Tror det går den 28 januari. Förhoppningsvis ska jag åka. Men denna helg gick i slapphetens och ölets tecken. Tillsammans med sex kamrater blev det en massa gott att äta och en hel del alkoholhaltig dryck. Kändes härligt att bara moffa och inte träna någonting. I morse när jag vaknade kände jag dock att ett rullskidpass skulle vara fint. Mina rullskidor får alltid följa med i bilen i fall att. Jag åkte i 80 min. Lugnt utför i ca 30 min sedan mestadels uppför och A2 i 50 min. Den här gången högg det i ena skidans framhjul vilket var väldigt obehagligt och närmare vurpa har jag aldrig varit. Bakbromsarna funkade okej idag sån tur var. Snön får komma snart för dessa Ultra 2000 står inte pall för så många fler timmars åkning.

På andra sidan ligger Harsagården.



Den här veckan har det inte blivit så många timmars träning. Veckan som kommer ska i alla fall fyllas med mycket stakning. Mitt knä är inte bra och jag måste verkligen anstränga mej för  att vila det ordentligt denna vecka.

4 kommentarer:

  1. Lät som än väldigt skön helg det där :) här nere har vi kört 3 tim löpning och 2 timmar cykel och 3 tim rullskidor och så avslutade vi med ett intervallpass uppe vid ottars :)

    SvaraRadera
  2. Ojoj, ni kör mer på två dagar än jag gör på en bra träningsvecka. Härligt att höra. Hoppas formen är fin. Nästa helg ska jag ha eget träningsläger :)

    SvaraRadera
  3. Vi saknade dig Mandus!

    De små behöver ryckas upp ur sin curlade tillvaro.

    Hampus var inte så stöddig under lördagen - träningsvärk!! Det var någon viss ledare som varit framme och ändrat lite grand på styrketräningsövningarna. :-o

    SvaraRadera
  4. Jaså, det sa inte Hampus något om :) Skulle varit riktigt kul att va med. Hoppas jag kan följa med på snöläger i december.

    SvaraRadera