Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 9 oktober 2011

Hallå

Idag har jag och Liv varit uppe på södra och gått en härlig höstfemkilometare. Gick på en relativt ny styrketräningsställning där uppe. Jag älskar utegym och det är perfekt när det ligger längst löpspåret. Jag ska jobba för att Rex skaffar en sån här till elljusspåret.







Efter promenaden gick jag till gymet för att köra tusingar på löpband. Jag är lite nojjig angående halsen fortfarande och inbillar mej att det är skönare för halsen inomhus. Hur som helst var det nog tur att jag körde på löpband idag för jag kände mej inte stark och därför var det skönt att ha en tempohållare. Jag ställde in maskinen på 1km-1.0% motlut och 15.5km/h Det var riktigt tungt och pulsen stack iväg mer än jag hade trott. Jag brukar inte köra så mycket pulskoll och vet inte ens min maxpuls men jag låg iaf runt 190 slag/min i slutet av intervallerna och på 5:e tusingen var jag uppe på 197 i slutet. Anledningen att jag fortsatte var att pulsen gick ner 60 slag på ca 2 minuter. Efter 5 stycken bestämde jag mej att det fick vara nog. Jag blev ändå nyfiken hur mycket jag kunde pressa upp pulsen så jag ställde in maskinen på motlut 5.0% och höjde upp till 16.5  Hur jag kom upp i ser ni här nere. Inte tillräckligt jobbigt för att jag inte skulle kunna ta ett foto alltså.
 


 

Löpte i nya skor ikväll också. Riktigt snabba. Brorsans gamla. Efter Lidingö ville han inte ha dom längre så jag tackade och tog emot. Det blir definitivt de här skorna på Hässelby om en vecka. För övrigt fick jag verkligen en tankeställare hur jag ska klara att löpa under 40 min (som är mitt mål) när det var så extremt jobbigt att löpa 5x1000m i det tempot. Jaja, får se hur det går.

2 kommentarer:

  1. Hur har du fått tag i den där mössan? Verkar coolt med upplandsfärgerna. Varit uttagen till nåt lag eller.../Nyfiken

    SvaraRadera
  2. Ja den är grymt snygg :) hitta hemma hos mor o far. Norpa direkt!

    SvaraRadera