Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 21 oktober 2011

Födelsedag och 1.30 gym

Idag fyller jag 28 år och jag har ta mej fan aldrig mått bättre. (det kan vara endorfinerna som talar). Jag firar dagen med att gå på mitt första yoga pass i livet. Det var varmt i lokalen, väldigt märkliga ställningar och en sorts andning jag aldrig helt greppade. Är det ett ålderstecken att gå på yoga? Förmodligen. Förutom insikten att jag är smidig som ett kassaskåp var det kul. Efter de 45 min i värmerummet var jag redo för ett testlopp på skiergen. 10km stakning senare låg jag på golvet härligt utmattad. Det känns bra med träningen nu. Hoppas det får hålla i sig. Annars har jag blivit uppvaktad av Liv som är en mästare på födelsedagar. Hon har planerat dagen och det mesta blir en överraskning för mej. Jag vet att ngt ska hända kl 15 men inte mer. Kan tänkas bli ett par kalla ikväll och min nya "nyttiga" kosthållning lär inte börja idag heller.

6 kommentarer:

  1. Grattis! synd att jag inte kunde vara med och springa ifrån dig i måndags. // Kristian

    SvaraRadera
  2. Men Kristian, tack. Jag saknade dej verkligen i måndags. Förstår att du undvek KM när jag sa att jag skulle komma. Är du i toppform eller?

    SvaraRadera
  3. Förstår inte riktigt. Skulle jag undvika KM för att jag inte skulle vilja förnedra dig då eller? Du tror för gott om mig, Mandus. Jag har en bit kvar till toppformen men det är nog bara bra.

    Ps: Bara skid-km som betyder något iaf.

    SvaraRadera
  4. Nja, om sanningen ska fram är det nog bara Vasaloppet som betyder ngt för mej. Men det ska bli riktigt kul att se om jag tagit in något på dej i år. Har bara Lindmansloppet att jämföra med då du dominerade av Rexarna.. Ska försöka att inte vara 20 minuter efter dej denna gång.

    http://www7.idrottonline.se/GimoIFSK-Skidor/Lindmansloppet/Lindmansloppet2011/Resultat/

    Vad siktar du på i VL? Topp 200?

    SvaraRadera
  5. Är rätt övertygad om att du inte kommer vara 20 minuter efter mig nu i vinter. Hade riktigt bra skidor på Lindmansloppet ;) Topp 200 låter lite väl bra. Skulle vara sjukt nöjd med topp 300. Tycker du kan känna dig rätt lugn om du siktar på topp 1000.

    SvaraRadera
  6. Jag kämpar för att kunna känna mej lugn på tresiffrigt. Men det är ändå över 30min jag måste ner. Du var inte ens minuten efter Holmström på 5mil. Han kom 144 på VL. Topp 300 klarar du. Det är riktigt bra.

    SvaraRadera