Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 17 oktober 2011

Hässelbylopp och KM

Nu är det snart en vecka sen jag skrev och dags för uppdatering. Jag har verkligen lyckats kombinera bra träning med trevligt umgänge dessa dagar.

Torsdag.

Vilade från träning och tillsammans med Liv åkte vi till Hudiksvall för att besöka min barndomsvän Patrik med familj. Hans släkt har stuga vid Bjärtsjön med vedeldad bastu bl.a. därmed lyckan gjord. Det blev även fiske, svampplock och gott käk.


Patrik ser ganska amish ut i sitt "pappaledighets skägg"
 Lördag.

Jag tog ett mellanstopp i Vendel för lite finish på min c-uppsats innan vidare färd till Stockholm. Hann även med ett kortare rullskidepass på 10km. Väl framme i Skarpnäck bjöd min gode vän Johan på mexikanskt. Perfekt uppladdning inför Hässelbyloppet.


Han ser snäll ut men blir sur om man försöker hjälpa till i köket!

Jag satt därför till bords (förebyggde förkylning) och höll låda.

Söndag.

Mot Hässelby! Jag var skapligt laddad och ganska säker på att gå under 40 min denna dag. Johan var med som support och praktisk hjälpreda. Han filmade även vid 2 och 7 km passeringen. Hur som helst värmde jag upp ordentligt och ställde mej i trängseln kring start. Mycket folk och stämmning på topp. Jag stack iväg på lätta ben och skulle bara hålla mej under 4min/km så skulle allt gå fint. Jag drabbades iaf av någon sorts hybris och klockade första km på 3.35 dvs för snabbt för mej. Tänkte att jag skulle sakta ner men det gick inte så lätt. Folk runt om mej löpte på och jag flöt med. km 2 = 7.15 km 3 = 11.10
Km 4 missar jag vid 5 km visar klockan 19.15 Nu börjar jag känna att jag öppnat för hårt. Tappar fart, folk löper förbi och vid km 9 är tiden 36.10 Jag tänker att jag iaf ska under 40 min och försöker trycka på. Men jag kan inte pressa mej ngt vidare och börjar spurta för sent. Min klocka stannar på 40 blankt och den startade jag fyra sekunder in i loppet. Tiden blir 40.04! Jag är riktigt missnöjd med mitt dåliga upplägg samt att jag inte kan plåga mej till 3.45 sista km. Kolla in tjockistempot vid 7km.


Resten av söndagen bjöd på indiskt och Steve Earle. Hässelby = Glömt 

Måndag.

Johan har verkligen kommit igång med löpningen. Tvivlar inte ett dugg på hans mål 2.30 på Lidingö 2012. Klockan 7 gick vi upp och tog en 8 kilometare i Nackareservatet. Där är rådjuren så vana med människor att de bara blänger lite på en när man löper förbi. Kände mej riktigt stel och osnabb efter söndagens lopp så det var gött med en morgonjogg.
Dagen spenderades sedan hos mormor och morfar med fortsatt gödning. Det är härligt att åka runt till olika vänner, på roliga aktiviteter och få god mat.
Kvällen avslutades i Vendel och klubbmästerskap. 5 km terräng. Alltid lika kul att komma hem till Ottarsborg och surra lite med rexarna. Framförallt se hur bra tränade de är så man får lite extra motivation. Kvällens höjdare blir Robert Ohlström som under uppvärmning pratade om hur "rent" och nyttigt kesella var, och att det var så bra att äta det för att i nästa mening prata om gratissprit på krogen och Panpizzan han åt för 2 timmar sedan. Han slog mej för övrigt med 6 sekunder. Fan! Det blir revanch på Ottarsloppet 2012. 21 km. 
Jag är iaf mer nöjd med kvällens lopp än i Hässelby. Jag öppnade lugnt och ökade mer och mer. Måste dock jobba på att ta ut mej, plågas och vara helt tom efter mållinjen. Jag blev klubb-5:a på 17.26

4 kommentarer:

  1. Grymt jobbat ändå. Helt rätt att satsa tycker jag! Någon gång kanske det håller hela vägen och då får du en kanontid!

    SvaraRadera
  2. Härligt Manolito, vilka prestationer :)och vilken härlig helg. /Livan

    SvaraRadera
  3. Tackar Håkan. Men du hade nog fått revanch från LL om du varit med.

    SvaraRadera