Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 18 oktober 2011

4.30 h rullskidor

Om jag var en timjagare skulle min vecka verkligen börjat bra. Tisdag och redan 6 h träning. Det är vad jag brukar få ihop på en vecka. Idag skulle jag iaf ge mej ut på ett långpass. Tänkte en sisådär 3h. Det skulle bli regn på em så jag stack ut vid 9.15 tyvärr började det regna redan 1.50 h in i passet. Jag hade med mej en torr undertröja som jag bytte till efter 2.30 h så ingen direkt fara. Jag är riktigt nöjd att ha genomfört ett sånt monsterpass en dag som denna.

Jag började hemma vid huset i Vendel och åkte sen upp till Läby-fortsatte bort i riktning mot Gävle-svängde in till Nolmyra och runt tillbaka till Läby-hem. Hade ingen direkt tanke att det skulle bli så långt men en bit in i åkningen kom jag att tänka på att för ganska precis ett år sedan åkte jag mitt första och enda rullskidepass för året den svängen. Det var med Rex och jag orkade knappt halva sträckan. Då startade jag i Läby också. Därför gav jag mej fan på att åka runt hela nu så här ett år efter plus Läby t/r som jag tror är ca 15 km extra. En skapligt trevlig tur förutom att det var lite grusigt på delar av sträckningen, väldigt långa rakor, ingen musik, (glömde lurarna i s-vall) två vurpor och att jag var blöt halva passet. När jag kom hem var jag i ruskigt behov av snabbt socker vill jag lova.

Stannat för ombyte.


Det var skönt så här i efterhand att gå helt tom och behöva jobba på ändå. Som på Vasan. Jag var t.o.m tvungen att stanna och sova en kvart vid Gävle bro när jag var på väg hem till Sundsvall igen.

2 kommentarer: