Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 19 oktober 2011

1.30 h gym

Jag var iväg med glas och plast idag. En promenad på 500 m kanske. Hur som helst kändes gårdagens stakning rejält i triceps så beslutet att jobba ben på dagens pass var inte svårt att ta. Jag körde en timme på cykel i varierande tempo sen stakade jag lugnt på skiergen för att få lite blodgenomströmning i det värkande musklerna. Kändes fint och i morgon blir det träningsfri dag.

På fredag funderar jag på att diagonala upp för södra berget. Har knappt tränat diagonalåkning och det är definitivt något som jag borde träna på. På södra berget runt, 40 km lopp i januari är det stigning ända från botten till toppen. Där tappade jag massor av tid på andra varvet 2010. Man åker 2 varv. Jag var hela 30 min efter vinnaren och missade led tre med 1 minut. Jag funderar på att åka det i jan och jämföra placering, tid etc. Blir spännande att se hur mycket träningen gett. Jag måste verkligen ner i led två inför VL och det skulle inte vara helt fel att hamna där redan efter första seedningsloppet. 

Del av banan på Södra berget runt. Snart hoppas jag på snö här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar