Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 6 oktober 2011

Oktober..

Jag hoppas mycket på oktober. Känns som att september, som jag haft i tankarna under många sommarpass (lidingöloppet) inte blev som jag tänkt. Men igår var sista dagen på penicillinkuren och jag känner mej friskare än på bra länge.

I tisdags åkte jag ner till Uppsala för att gå på en klubbkväll på Cykel och skidstället. Jag har haft samma längdutrustning i 10 år så det var minst sagt dags för nya prylar. Det blev skidskor, skidor och stavar. Samtliga i vad Pölder skulle kalla Kingarnas king kong kingklass. Så nu känns det riktigt roligt att veta att jag kommer ha grymma förutsättningar i vinter. Innan klubbkvällen hann jag med ett 40 min rullskidepass. I måndags blev det ben istället för bål och det kändes lite som bambi på hal is de första hundra meterna. Har inte åkt rull sen 28 aug. På tok för lite innan dess också. Hur som helst gick det såklart tungt fast jag körde lugnt. Kul ändå. I går, ons körde jag 45 min igen och då kändes det redan bättre. På kvällen skulle jag träna med Rex gänget men jag var själv i Björklingeskogen. De hade antagligen bytt plats. Så kan det gå när man ska gästspela. Det var säkert bara tur det. Annars hade jag förmodligen dragits med i tempon som jag inte riktigt är redo för än. Det blev i alla fall spänst och lite lätt löpning i ensamt majestät på Ottarsborg. IK Rex idrottsplats.

Nu ska jag se över mina snömil från förra säsongen och planera hur de ska dubblas denna säsong. Det återkommer jag med imorgon.

Det är alltid kul med en bild. Så här kommer en från 2005 års ottarsloppsfest.

4 kommentarer:

  1. Blir inget Hässelbylopp. Trots fina kontakter i klubben blev det blankt nej :) Hoppas det går desto bättre för dig.

    Vad blev det för skidutrustning?

    SvaraRadera
  2. Okej, men det var värt ett försök iaf. Jag ska förhoppningsvis under 40 men blir nog tufft :-) Det blev Fischer carbonlite plus och swix triac stavar. Lämnade även salomon och gick över till Fischer pjäxor också. Ska bli kul och se om det är ngn skillnad.

    SvaraRadera
  3. vilka och hur många ser du här då?/trädgårdsmulle

    SvaraRadera