Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 3 augusti 2011

2h med Stockvik

Ikväll var vi bara 10-12 personer som stavade uppför södra berget. Jag kände av vaderna från träningshelgen på första intervallen uppför slalombacken. Blev glad när jag kom upp och såg att tiden blev 6.38
Kul när det känns som skit men visar sej gå fort. Andra gick på 6.28
Sen lugnade jag mej lite då jag ville försöka mej på sex intervaller ikväll. Hittills har jag bara gjort fem dessa pass. Resterande klättringar tog 6.47-32-41-32. Det var härligt att jag fixade sex stycken och kände mej rätt stark faktiskt. Nu ska jag vila benen lite fram till Drakloppet 10 aug. 

Nu till någonting mycket allvarligare. Nyss frågade jag Liv och hennes lillasyster My som är här och hälsar på om de förstod ironin i min bildtext till den extremt "gladafriskusen" bilden jag la upp från löparbanan. Jag skrev den ironiska texten "Nöjd och härligt brunbränd"  Jag trodde det var helt uppenbart att jag driver med mej själv eftersom jag är helt kritvit och inte ens i närheten av brunbränd. Därför styr jag nu upp en undersökning för att se om det är fler i min läsarskara som har Aspergers syndrom. (jag är nu ironisk)


2 kommentarer:

  1. ALLA fattar att det va ett skämt, men av passet att dömma så är vi många som är tagna av din enorma framfart på löparspåret. Man reflekterar inte längre om nåt annat än din form & vikt.. Sorry liv o My...men en bror känner sin bror bäst...även missen kanske // PITTON

    SvaraRadera
  2. Nja, det är nog bara du som är tagen brorsan. Sen är det väl egentligen din nya vikt som är intressant. Ska bli riktigt kul att få jämföra mej med dej om en vecka :) när vi väger lika mycket och allt. Tack för att du förstod mitt skämt.

    SvaraRadera