Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 19 augusti 2011

Mot Mora!

Idag sticker jag, brorsan och Emil O Runnman mot Mora och lagledare Pärs husvagn. Möte kl 20. Detta ska bli grymt kul. Förra året kom Rex på en 19e plats men årets lag verkar något starkare tycker jag. Laget ser ut så här.

1. Niklas Söderman (topp 500 VL samt grym tid på IronMan, 3.8km sim, 18mil cykel, 42km löp)

2. Olof Borell (Okänd för mej men enl rykten en riktigt stark orienterare)

3. Martin Andersson (Bl.a 7maror, bästa på 3.00 Rätt snabb. Ej i form men ska kunna ösa på denna str)

4. Erik Ohlström (topp 500 VL. Urstark, kör på fyror(tröga rullskidehjul) när andra åker tvåor)

5. Magnus Björk (15e man på sin sträcka förra året. Topp 500 på VL 2012)

6. Emil O Runnman (Riktigt stark löpare, därav str 6. Topp 500 VL 2012)

7. Thomas Gustavsson (topp 500 VL)

8. Mandus Andersson (4.7km först nerför sen uppför. Bara lägga sej precis under "jagbryterloppetgränsen")

9. Hampus Ohlström (Snabb, stark, uthållig, här kommer det gå fort. Topp 500 VL 2012)

10. Kristian Tufvesson (2a på Lindmansloppet 50km. Krossade då övriga i detta lag. Slog mej med 20min :/ Topp 500 VL 2012)

Efter målgång imorgon är det rullskidor som gäller så det blir en bra träningsdag. Hoppas på fint väder.


Igår var jag ute på ett härligt stakpass i Vendel. Det kändes bra och det blev 20km. Dock går ju skidorna för lätt. Jag åkte med brorsans skidor igår och det är ju en enorm skillnad på vibrationer i dom och mina gamla Ultra. Med Ultraskidorna har ju foten domnat bort efter 2km plus att de rullar väldigt lätt. Blir jobbigt att komma ut på snö sen. Hade jag mycket pengar kanske 3:or (trögare hjul) hade varit något.





Hann undan regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar