Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 31 augusti 2011

2h på södra berget.

Kl 20.20 och det börjar mörkna. Underbara Höst.
Detta härliga berg kommer jag ha att tacka för mina framgångar i vasaloppsspåret i vinter. Hoppas jag. Vi var bara fyra stycken som gnetade i slalombacken ikväll. Jag gick mina 6 ganska lätt. På uppvärmningen gjorde sej måndagens tvåmilare påmind men stavgången gick smärtfritt. Kunde avsluta sista intervallen på 5.39 då de andra tog mellan 5.55-6.10 Sen blev det lite spänstövningar. På nerjoggen kände jag åter av mina vader. Det är liksom lite mer än träningsvärk där, inte bra. Körde lugnt 30min pass på motionscykel igår för att mjuka upp benen. Det hjälpte nog inte.

4 kommentarer:

  1. Härligt vad du ligger i!

    Vad tror du om att komma ner o springa John Brobergs nästa lördag. 10 tuffa km i lagom motstånd:-)
    Vi hörs
    /LS

    SvaraRadera
  2. Tjena LS. Blir varken JB eller KB (kung björn)för min del. Hade varit roligt men har varken tid eller pengar att åka ner. Laddar inför Lidingö som blir mitt nästa lopp. Jag såg förresten att du vann i Månkarbo. Stort grattis! Vad siktar på för tid i LL?

    SvaraRadera
  3. Kan jag komma under 2.30 i år är jag mer än nöjd! Ska springa ett motionslopp i Gottsunda i morg på 6.3 km, får se hur det går.
    Månkarbo var en utmaning i hög värme (27 grader) och väldigt lite syre i luften... Mer än var tredje löpare bröt vilket säger det mesta. Själv gick jag ut alldeles för hårt... det gick ju så lätt i början:-)
    /LS

    SvaraRadera
  4. Uppdatera för fan// Kristian

    SvaraRadera