Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 11 augusti 2011

Tävlingen

Det har varit några härliga dagar med syrrans grabbar. Vi har gått mycket till olika lekplatser, folkets park och ridit på alla drakar som är utställda på stan. Men på tävlingsdagen kl 16 tog de tåget hem och jag och brorsan gick hem för att ladda inför start 18.30

Under dagen gick jag och Martin och psykade varandra. Båda osäkra på egen och den andres form. Vem skulle spöa vem och med hur mycket. Det var inte direkt någon stämning på stan, man kunde inte ana att det skulle bli tävling på kvällen. Men när vi kom ner 40 min innan start och skulle börja värma var det fullt med folk och spänning i luften. Det visade sej sen att det var över hundra deltagare i herrar 10km.

Startskottet går och i vanlig ordning rusar alla på utav h men jag försöker verkligen att inte dras med då jag vet vad som väntar efter ca 2km - stigning rätt upp för berget. Första km går på 3.45 för mej och det känns som ett bra tempo. Jag har haft brorsan 20-30 meter framför mej men när stigningen börjat ser jag att han inte kan hålla tempot. Jag går upp jämsides och hör orden - Löp för fan, jag är slagen!
Från foten upp på toppen plockar jag ytterligare 5 herrar. Det ger kraft att trycka igång bra fart på flacken igen och från 4km löper jag ensam till mål. Tiden vid 4km är skrämmande nog över 19min och då var det ett par fina uppförs kvar så tanken på tiden la jag ner där. Tyvärr går det inte att plocka så mycket tid nedför som man tappar uppför för mej. Jag får således vänta på mitt sub 40 lopp. Placeringen blev 25a av 106 pers. Det är jag nöjd med. Resultatlistan säger att jag löpte på 43.28 men min tid blev 43.14. Märkligt.

Nu ska jag och Martin dra iväg och köra ett träningspass. Lutar mot intervaller på Baldershovs IP.

4 kommentarer:

  1. -Löp för fan jag är slagen...hahaha, du är rolig du Martin. Bra jobbat båda två! / Liv

    SvaraRadera
  2. Grymt bra jobbat och imponerande tid!! Det blir ett prestigemöte på Lidingö mellan oss :) Vilken startled står du i?

    SvaraRadera
  3. Tack Liv :)

    Tack Håkan. Ja visst blir det! Det ska bli riktigt kul på Lidingö. Jag står i led 2 och där står jag bra. Ville upp i led 1c förut men är nog nöjd ändå. Du lär väl komma upp något led på ditt halvmara resultat va?

    SvaraRadera
  4. Jag står i 3:an efter de få lopp jag kört. Antagligen får jag inte bättre på min halvmara. Det känns helt okej för mig eftersom jag ändå inte vill stressa så mycket i början :)

    SvaraRadera