Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 14 augusti 2011

Stakintervaller.

Jag tog skaterullskidor och stavar i händerna, pjäxor och hjälm i ryggsäck och joggade upp på Södra berget. På onsdagarna med Stockvik har jag hört om en backe där det är fint att staka uppför. Jag hittade den efter 20 min jogg. Första intervallen gick skakigt då jag körde med klassiska pjäxor på skateskidor. Visste inte hur lång backen var men stakade på så gott jag kunde. Det var självklart asjobbigt och jag började direkt fundera på undanflykter. Det tog 5.34 min att staka sej upp första svängen. Fick intala mej själv att åtminstone köra fyra. Fyra stycken är ett riktigt bra tal när det går trögt. Första går ju an och efter två har man redan gjort hälften, tre och det är bara en kvar. Det tog 7 min att gå ner så vila fick jag. Att åka ner var inte aktuellt. Inte ens om jag haft skatepjäxor på mej. De andra intervallerna gick på 5.29-20-21. Jag vet att om det varit fler med på passet hade jag kört sex stycken. Det spelar ingen roll, är nöjd med passet. Jogg hem.

På väg ner för sista intervallen. Ser lite blek ut.


En del av den mycket trevliga backen.

Eufori är en stark känsla av lycka som bland annat kan framkallas som en berusningseffekt av vissa droger, till exempel amfetamin, ecstasy och stakintervaller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar