Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 29 augusti 2011

2 x 10km på Södra Berget

Ja, då var äntligen första långpasset gjort. Självklart känns det som att det skulle blivit gjort i juni. Det skulle det nog också. Jag var riktigt tung och stel i framförallt vaderna. Måste vara för att Jägarmilen gick 6km på asfalt. Hur som helst joggades det första varvet runt 10:an på 74min och jag ville bara åka hem. Då började jag tänka på att det är ungefär så det känns vid 20km på LL när man ska ut på sista härliga milen så det kan ju vara vettigt att plåga kropp och psyke lite i förebyggande syfte. Jag börjar alltid tänka hur skönt det skulle vara att sätta sej ner, hur extremt sugen jag är på 1,5 l iskall cola och vadihelvete håller jag på med? när det börjar gå tungt. Jag funderade också på varför jag ens ser fram emot Lidingö när det i stort sätt är 2.30 timmar plåga. Jag löpte iaf andra varvet på 50min för att jag var så less och alla mesiga vektankar höll bara i sej någon minut. Jag ser givetvis fram emot LL och är säker på att persa. Jag ska under 2.30 så jag siktar på 2.23 då blir det personligt rekord med 10 min.

2 kommentarer:

  1. Way to go!! Om du ska pinas i 2.23 vad ska då jag?? I över fyra timmar troligtvis :) Tänk på den du! Önskar du var närmare så vi kunde träna ihop. Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas jag ska pinas i 2.23 Men det kan ju bli längre. Hoppas träningen går fint. Fortfarande löpt längre en jag med dina 23km. Jag måste verkligen köra långpass innan LL nu. I helgen ska jag bräcka 23km :)

    SvaraRadera