Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 31 juli 2011

Crosspass.

Gick upp åtta och käkade frukost idag. Gick sen givetvis och la mej igen. Skulle bara vila lite. Vaknade av att min kära syster ringde vilket var tur. Kom i alla fall ut på fm passet 10.30
Eftersom jag inte åkt skaterullskidor på typ 12år så kände jag att det var dags idag. Jag har ju ingen bil denna helg då Liv åkt till Oslo, så alternativen var att cykla iväg med all utrustning till någon bra plats eller kliva på dom utanför porten. Nu bor jag så lägligt så att jag har Södra berget bakom huset, synd att det bara går att åka uppför. Jag packade helt enkelt i löparskorna i en ryggsäck och satte av mot toppen. Det var asjobbigt!

Fan, det ser ju inte ett dugg brant ut!

Stannat halvvägs för vatten.
Trots att det var längesen jag åkte skate gick det bra med tekniken. Men det var ganska skönt att byta till löpning sen. Att springa med en skida och en stav i varje hand var inte så jobbigt. Kändes lite i axlarna efter timmen löpning.

Det är i denna backe jag går stavgång.

Längst upp till höger är Alnön. Perfekt för rullskidor.
Passet varade i ca 1.30h. Det kändes i benen att jag tog i på banan igår. Ikväll väntar ett mage-rygg styrkepass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar