Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 13 juli 2011

2h med Stockviks skidor

Det blev stavgång upp för slalombacken på södra ikväll. Stockvik kör öppen träning för alla juniorer och seniorer i Medelpad på onsdagar. Riktigt gediget pass. När jag cyklat upp på berget var jag redan skraj hur jobbigt det skulle bli. Fick höra att de flesta juniorerna och seniorerna var på träningsläger i Vemdalen när jag kom dit. Helt ok för mej tänkte jag. Var ändå ca 20 pers där och de flesta gick lätt uppför. De små löpte mycket lätt ifrån mej uppför. Jag siktade in mej på att köra sex st. Första gick på 6.10 och jag kände direkt att det här blir en pers. De andra fyra gick på runt 6.40 och det blev alltså bara fem. Jag fick nämligen veta efter fjärde att det var styrka och spänst efteråt. Ojojoj, hade jag varit ensam hade jag slutat efter tre rundor, åkt hem och varit skitnöjd. Det ger grymt mycket att träna med andra för en gdp som mej. Ska försöka köra med dom alla onsdagar framöver. Under nerjoggen frågade jag en tjej och en kille vad det hade för målsättning. Det var JSM guld för tjejen och topp 10 i SM för seniorer för killen. Inga lökar man tränar med direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar