Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 26 juli 2011

2h jogg med Liv och Marco

Igår stannade min gode vän Marco till här i S-vall. Han jobbar i Skellefteå och var på väg hem till Sthlm. Han kom perfekt till min och Livs 2h löptur. Vi körde först 10km spåret på södra. Marco var sugen på Smirnoffbacken. Vi körde lugnt och skönt i snacktempo i 75min, sen drack vi och fortsatte lite kors och tvärs. Liv vek av ner mot Sidsjön och körde själv sista 30min. Jag och M drog upp tempot i 20min och avslutade sista 10 lugnt. Det var ett skönt pass med en del surr om Lidingöloppet. Jag försökte hetsa M till att anmäla sej men han velar trots mycket god form och löpvilja, han avslutade sista 45min med infanterield (lårskavsår) När vi gick upp i morse var vaderna lite stela. Det brukar vara mitt problem på LL. Skönt att komma igång med lite långpass. 

59 dagar kvar nu.

Passet blev också premiär för mina nya löparskor. Ett par Nike Triax 14. Riktigt sköna och inga problem med skavsår eller andra konstigheter. Beställde från London, halva priset mot butik i Sverige samt leverans till dörr. Viktigt för en fattiglapp som jag. Jag kom på att jag har lånat ihop mycket av mina sportprylar. Landsvägshoj, cykelhjälm och våtdräkt från brorsan. Rullskidorna av farsan och MTB har jag fått av syster. Fint med sponsring.

Grymt snabba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar