Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 22 juli 2011

Bra träningsdag.

Det blev 1h 45 min klassiskt rull runt Marmen. En sjö i Matfors. Kändes fint men med risk för att låta tjatig var även överkroppen seg från i onsdags. Det blev 27km och Liv var med på cykel och fotade. En liten filmsnutt blev det också. Alltid kul!

Liv ville köra ett varv till




Rolig sträcka med både jobbig klättring och härliga utförskörningar.

I kväll åkte jag MTB i 1h 20 min. Det var tänkt att bli en skön cykeltur runt Drakloppetbanan. Det blev snarare ett rejält träningspass då det inte ens gick att cykla på många delar av banan. Den värsta stigningen uppför berget går genom skogen. En stig full med rötter och sten. Jag fick bära cykeln. Det borde jag ha förstått då loppet ingår i Salomon trail tour. Snarare klättring en löpning det partiet. Det ska bli riktigt kul att tävla den 10 aug men innan dess ska jag köra genom banan till fots. Har bjudit upp min käre bror till loppet samt lovat honom en bra fight. 

Nu går tankarna till Norge och alla drabbade. Fy fan!

4 kommentarer:

  1. Va duktiga ni är:-) Ser ut att vara grymt härliga omgivningar! /ulrika

    SvaraRadera
  2. Tackar Ullis :) Javisst, omgivningarna och träningsmöjligheter kan jag verkligen inte klaga på. Bara att sticka ut och njuta.

    Såg förresten på Bertils blogg att du och Ludde körde riktigt hårt.. Härligt!

    SvaraRadera
  3. haha.. så du såg "tortyren" i Månkis pulkabacke:-) Ludde körde många vänder upp och ner, han är stark. Själv kämpa jag på hyfsat och jäkligt kul trots att man inte är så bra tränad nu för tiden... men sakta men säkert tar jag ett litet steg framåt... Det är härligt att bli sådär riktigt slut, det ger en kick som heter duga:-)

    SvaraRadera