Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 21 juli 2011

Segben efter onsdagen.

Tränar med Stockvik på södra på onsdagar numer. Det är inte ett pass att leka med alltså. Jag får alltid en försmak på hur j-a jobbigt det ska bli när jag med stavarna uppstickande ur ryggan cyklar upp till foten av slalombacken. Igår blev det återigen fem gånger upp och ner för mej. Tiderna var lite sämre en sist. 6.50, 6.58, 7.13, 7.04, 7.01 Därefter var det intervall/spänst. Jag hoppas och tror att detta pass har stor effekt inför vintern. Pratade med en kille där som berättade att han satte igång att åka längdskidor när han var 30 pga att han började bli så tjock.. Han startade med Öppet spår och några år senare åkte han in på runt 600 plats i Vasan. Bra gjort!


Idag har jag varit upp på Södra berget igen tillsammans med Liv och plockat blåbär. När fått ihop en låda full körde Liv intervaller och jag cyklade 5km. Det är allt mina ben klarar idag.

3 kommentarer:

  1. Fasen vad du tränar hårt! Jag har ju en förhoppning att iaf bli i din klass i nästa års Vasa! Man kanske får skärpa sig om man ska bli så bra :)

    Annars verkar det som vi kanske har lite olika förusättningar. Jag lever mycket på min explosivitet medan du garanterat har bättre syreupptagning än mig. Blir kul att jämföra sig i vinter med dig!

    SvaraRadera
  2. Hårt ja. Ska ju hämta in 30 min på VL. Det är efter att jag kollat in din blogg som jag ökat på träningsdosen :)
    Grymt imponerad av ditt 24km pass (även insatsen i ÖS) som du drog av bara sådär. Jag tror du tar mej lätt i LL. Måste verkligen ut på ett långlöp snart.
    Blir spännande.

    SvaraRadera
  3. Ja...du har ju faktiskt ännu högre mål än mig och då måste man köra!

    Kul att du blivit inspirerad! Jo, jag får se hur det går på LL, Satsar på 2:35 allt annat är en bonus. Gällande ÖS så är jag grymt nöjd eftersom det var mitt första ÖS och jag bara tränad ett halvår för det i princip. Lycka till med löpträningen!

    SvaraRadera