Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 31 juli 2012

Uppdatering

Haft fullt upp med diverse. Tyvärr inte träning. Minisemestern (3dagar) i västervik var ljuvlig. Vi hängde på klippstränder, joggade iväg och köpte rökt lax till lunch och badade. Riktigt gött. Jag fick ihop ett 2 timmars löppass där. I lördags avslutade jag en riktigt fin kväll i Enköping med ett 10000 meters lopp på studenternas. Jag var och hälsade på en studiekamrat som blivit far och köpt hus. De bjöd på gott käk och det var riktigt kul att träffas igen. På vägen hem blev jag löpsugen och svängde in till Studenternas * och försökte gå under 40 på milen. Klockan var 22.00 och jag såg inte klockan sista 4 km. Jag var ändå redan över 4 minuter per km efter 2 km 8.04
Jag löpte  in på 40.45 och det blir inga som helst problem att gå under 40 minuter med uppladdning och draghjälp i ljuset. Kul. Jag måste dock vara försiktig med vaden. Det är något som spökar där. Nu är jag ledig från jobbet i 6 dagar. Ska dra iväg och fira mors 60-års dag med hela familjen i Dalsland. Det blir kul och jag ska njuta av fin träning, gott käk och öl tänkte jag.

* Är det inte för jäkligt att man ska vara tvungen att planka in på Studenternas IP när man vill löpa ett pass? Är det så överallt i friidrotts Sverige? Jag vet bara att i Oslo kunde jag knalla in på Bislett Stadion och kuta ett pass i stort sätt när jag ville. Kan någon svara på detta? Muppsala?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar