Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 9 juli 2012

Pass 4 och 5

Nu sitter jag i bilen på väg hem från Bydalen. Har verkligen varit tre riktigt bra träningsdagar. Jag har nästan fått ihop 20 timmar på tre dagar. Det har aldrig hänt förut och jag är grymt nöjd att kroppen har hållt för det.

Dagens första pass blev helt sjukt och jag är jäkligt glad över att jag inte visste vad jag hade framför mej. Tanken var att vi skulle löpa en härlig fjälltur till Vålådalen på 35 kilometer. Vi skulle bli framskjutsade till fjälleden och så började det också i morse klockan 8. Men när det var 13 kilometer kvar till avsläppningsplatsen kommer vi inte längre med bil på grund av en vägbom. Bara att börja jogga. Kroppen var ganska mör från de tidigare passen men farten var såklart lugn så det flöt på fint. Väl framme vid fjälledens början hade det gått 1.20h. 13 km lättsprunget avklarat. 35 km svårsprunget kvar. Jag förstod att det skulle bli en lång dag på fjället.

De följande 13 km gick på 2 timmar. Fin miljö och bra humör på oss alla sju som var med och nu visste vi att vi avverkat mer än hälften. Vi joggade på och timmarna tickade på. Det är märkligt efteråt när man ändå tycker att tiden gått fort. Vi höll på 6.30h och det blev 48km. Vi blev uppmötta med ombyten och mat. Hade sen bilfärden tillbaka på oss för återhämtning innan pass 5.

Eftersom de ilade i mina ben blev det ren överkroppskörning på sista passet. Jag tränade ren stakning och försökte ta ut det sista som fanns kvar. Stakade 4x15 minuters intervaller. Riktigt jobbigt men en fin avslutning på lägret.
Bilden är tagen av en stugvärd efter 26km löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar