Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 10 november 2011

Testlopp 5000m

Gårdagens pass blev inte av. Kände mig vek. Idag däremot var jag småladdad och bestämde mig för ett testlopp över 5000m på Skiergen. Siktade på under 4min/km. Målet var att gå under 20min. Det går bra mycket fortare att staka 5km på snö kan jag tala om för alla som inte är bekanta med Skierg. Gick i mål trött som aset på 19.56. Jag tog i snitt 38 stavtag/min. Sen körde jag 6x30/30. Snittade då 85 stavtag/min. Avslutade passet med lite styrkeövningar. Tyvärr kände jag en märklig smärta i höger armbåge på stakpasset. Aldrig haft några problem men läst om många som får ont av speciellt rullskidåkning. Det blir ingen mer armkörning nu förrän söndag. Då står 2 pass rullskidor på schemat tillsammans med Rex. Fan vad kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar